dimarts, 14 d’octubre del 2008

Innovació en el proces de promoció interna.

He llegit un article interessant del professor Shripad Pendse on planteja una nova sistemàtica per escollir les persones que cal promocionar a càrrecs més elevats.
L'article te com a títol: INITIATIVE, CREATIVITY, RESULTS: A WIN-WIN-WIN STRATEGY FOR PROMOTING EMPLOYEES.

Aquest article exposa els problemes que presenten els sistemes tradicionals de promoció i exposa les característiques que considera fonamentals en les persones a promocionar: Iniciativa, Creativitat i Resultats (el que ell anomena ICR Approach).

Aquest sistema es basa en considerar les qualitats que permeten considerar una persona com candidata a la promoció:
1) Identifica problemes sense orientació per part dels superiors.
2) Pren la iniciativa, proposa un projecte relacionat amb el problema, i treballa en ell de forma independent.
3) Es capaç d'incorporar a d'altres tan de dintre com de fora la empresa per ajudar-lo a realitzar el projecte.
4) Persevera en les errades inicials i produceix resultats mesurables que beneficien la empresa.

Això es el que va fer Ken Kutaragi quan va dissenyar la Playstation ( Business Week va dir d'ell: "Kutaragi is a rare breed in Corporate Japan: an engineer with vision and marketing smarts.")

Però les qüestions que se'm plantegen son:
¿ Quantes empreses o institucions d'aquest país permetrien una actuació d'aquest estil sense actuar-hi en contra ?
¿ Quantes persones s'atrevirien a actuar així, sense por ?

Si volem que el nostre país, les nostres empreses i nosaltres anem endavant i siguem més competitius; hem de fer-nos nostres aquestes paraules:

INICIATIVA

CREATIVITAT

RESULTATS